Regio Rotterdam krijgt een nieuwe belangrijke verbinding tussen Noord en Zuid. In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert bouwconsortium BAAK tussen de A20 bij Vlaardingen en de A15 in het Rotterdamse havengebied de A24 Blankenburgverbinding. Het vier kilometer lange traject bestaat uit een verdiept knooppunt, een verdiept tracé, een landtunnel, verschillende viaducten, een waterkering, een watertunnel en een bovengronds knooppunt.
Voor het bovengrondse knooppunt aan Rotterdamse zijde bouwen Joosten Concepts partners Molhoek-CCT en Van Etten twee gewapende grondconstructies die dienen als landhoofd voor vier viaducten over de kabel- en leidingenstrook.
Beide constructies worden gebouwd volgens het Verloren Bekistingssysteem waarbij geen tijdelijke geschoorde systeembekisting nodig is. Hierdoor is geen ruimte nodig aan de voorzijde en zijn minder voorbereidende werkzaamheden nodig; een besparing van kostbare ruimte en tijd.
De constructies worden opgebouwd uit lagen grond die gewapend worden met een TenCate Miragrid GX geogrid dat door Joosten Kunststoffen wordt geleverd. Het grid is speciaal ontworpen voor de wapening van grofkorrelig niet-cohesief materiaal. De open structuur en het ruwe oppervlak van het grid levert een optimale wrijvingsweerstand met het te wapenen materiaal.
Beide grondterpen krijgen een natuurlijke afwerking van klei met begroeiing. De landhoofden van de viaducten krijgen een facing van schanskorven.